Prøv i første omgang at tale med naboen og se, om I kan løse jeres uoverensstemmelse i mindelighed. Hvis det ikke virker, så tal med afdelingsbestyrelsen eller servicecenteret inden du klager!
En formel klagesag kan være både lang og ubehagelig, og ofte kan sagerne løses både hurtigere og bedre, hvis man får talt fornuftigt sammen på et tidligt tidspunkt.
- Flere personer kan godt klage sammen! Det vil styrke sagen, hvis du får en eller flere medunderskrivere/vidner på din klage.
- Klagen skal være præcis! Det skal fremgå helt klart af din klage, hvem du klager over, hvad vedkommende har gjort, samt hvor og hvornår det skete.
- Hvis din tidligere klage ikke har hjulpet, så skal du klage igen, og du må ikke vente for længe med at gøre det. Klagesager henlægges normalt efter ca. tre måneder.
- Det bemærkes, at klagere ikke på forhånd kan garanteres anonymitet, eksempelvis hvis sagen indbringes for beboerklagenævnet eller domstolene.
- Hvis du har spørgsmål, eller hvis du behøver hjælp til at formulere din klage, kan du kontakte dit servicecenter
Udfyld og send klageformular her