Se og hør årsberetning 2015
2015 blev et skelsættende år i Domea.dks historie, fordi det lykkedes at komme i mål med en ambitiøs treårig 2015-strategi om at blive billige, bedre og større. Strategien havde til formål at styrke Domea.dks konkurrenceevne på pris, service og kvalitet.
Billigere
Vi har nedsat vores priser med gennemsnitligt 20 % og op til 35 % for de største boligafdelinger, hvilket har igangsat en sammenlægningsbølge af boligafdelinger. Det er finansieret ved en målrettet effektivisering i administrationen på 25 mio. kr. årligt, svarende til 42 årsværk.
Og ejendomsdriften er effektiviseret med op til 20% ved etablering af 19 lokale servicecentre i hele landet med samdrift på tværs af boligafdelinger og boligselskaber og digitalt planlægnings- og opgavestyringssystem til glæde for beboere og ejendomspersonalet.
Bedre
I 2015 kom vi langt med vores ambition om at opnå branchens bedste kundeservice. Vi har styrket vores kundeservice markant både digitalt, telefonisk og fysisk. Ud over ny hjemmeside har vi udvidet vores åbningstider fra gennemsnitligt 27 til 56 timer om ugen. Vi skal være tilgængelige, når boligsøgende ønsker at komme i kontakt med os.
Det er derfor velfortjent, at en kundeserviceundersøgelse i 2015 viste, at Domea.dk lå et pænt stykke over gennemsnittet ift. kundeservicefunktioner i Danmark og vi vandt prisen for bedste digitale kundeservice i den almene boligsektor.
Større
Vi har nået vores vækstambition på 20 procent, blandt andet gennem en historisk stor byggepipeline på 11 mia. kr. og underskrivelse af en række partnerskaber med boligorganisationer, der benytter Domea.dks it- og administrationsplatform.