Regnskaber og budgetter er vigtige styringsredskaber for en virksomhed – men bliver det bedre af, at de skal udkomme hvert år? Det sætter Thomas Holluf Nielsen, der er administrerende direktør i bygge- og boligadministrationen Domea.dk, spørgsmålstegn ved.
Udarbejdelse af budgetter og regnskaber er en tung post på budgettet for hele den almene boligbranche, der bruger mange ressourcer på afrapportering hvert år, og Thomas Holluf Nielsen mener, det årlige interval hører fortiden til.
- Vi kigger konstant på, hvordan vi kan effektivisere og optimere vores processer, og vi har brug for at udfordre ‘plejer’ på det her område. Vi har så veludviklede systemer til økonomi- og risikostyring, at vi fanger det med det samme, hvis fx økonomien i en afdeling går den forkerte vej, siger Thomas Holluf Nielsen, der understreger, at der derfor ingen chance er for, at der går 24 måneder, før eventuelle uregelmæssigheder bliver opdaget.
Artiklen fortsætter under billedet