Fra i dag betaler Domea.dk fakturaer fra leverandører og samarbejdspartnere med det samme. Dermed pumper Domea.dk og kunderne, de almene boligselskaber, ca. 50 millioner kroner ud i samfundet, hvor de kan arbejde for virksomhederne – ikke mindst de mindre leverandører og samarbejdspartnere, som er udfordret i øjeblikket.
Under normale omstændigheder er fristen for betaling 21 dage, men den sløjfes i den kommende tid i håb om at kunne afbøde bare lidt af de konsekvenser, coronavirusset har for erhvervslivet.
- Med den hastighed tingene udvikler sig i øjeblikket, kan tre uger gøre en stor forskel for de lokale virksomheder. Hvis vi med vores ydmyge bidrag til situationen i samfundet, kan være med til at redde bare et enkelt job eller hjælpe en mindre virksomhed til overlevelse, er vi glade, siger Lars Holmbjerg, der er direktør for koncernøkonomi og forretningsudvikling i Domea.dk.
Han understreger, at Domea.dk følger udviklingen tæt og gør, hvad man kan for både at passe på leverandører, beboere og medarbejdere.
- Jeg oplever, at den fællesskabsånd, som det almene er baseret på, i høj grad også er stærk i en krisetid. Både vi og boligselskaberne ved, der venter en virkelighed på den anden side, hvor vi skal tilbage til normalen – og helst med så få skrammer som muligt. Det kommer vi hurtigst ved at stå sammen, og både hos medarbejderne og ude hos beboerne oplever vi, at alle gør, hvad de kan for at komme bedst muligt igennem situationen, siger Lars Holmbjerg.