I det nye år bliver det lettere og mere effektivt at bogføre køb med firmakort og få refunderet udlæg – også for bestyrelsesmedlemmer. Det sker, når den nye app Acubiz bliver introduceret over det næste halve år.
Implementeringen kommer gradvis. Den 1. december er det de ansatte ilandscentrene i hhv. Høje-Taastrup og Vejle, der skal skifte over til det nye system.
Derefter bliver den app-baserede bogføringsløsning rullet ud til servicecentre og kunder - én efter én – over de kommende cirka seks måneder.
Først introduceres Acubiz til medarbejderne i servicecentrene, og ca. en måneds tid efter er det bestyrelserne, der skal lære Acubiz at kende. De første servicecentre er allerede gået i gang.
Efter en periode flere med pilot-forsøg glæder Ann Wigh Andersson og Tina Bilevits, som har været projektledere på projektet, sig til, at Acubiz bliver implementeret.
”Vi ruller Acubiz ud i den sidste måned af i år og det første halvår af 2021. Vi glæder os til at få et system, der letter arbejdsgangene hele vejen rundt. Det er langt mindre bøvlet end før og et godt eksempel på, at vi er klar til at gå forrest, når der skal udvikles smarte løsninger,” siger Tina Bilevits, som er chefkonsulent i Domea.dk’s afdeling for forretningsudvikling.
Acubiz fungerer ved, at man tager et billede af sin kvittering med mobiltelefonen, uanset om det er betalt med kreditkort udstedt fra Domea.dk eller et udlæg man har af egen lomme. Billedet af kvitteringen uploades med app’en, man udfylder et par felter med de nødvendige oplysninger – og så er man færdig.