Kort før sommerferien blev de to første kundeteams i Domea.dk introduceret. Som endnu et konkret udløb af forretningsstrategien organiseres opgaveløsningen nu på tværs i kundeteams, hvor medarbejdere fra forskellige områder samles om at servicere og rådgive den samme kunde. Det skal både styrke samarbejdet mellem afdelingerne internt i Domea.dk og give kunderne en oplevelse af, at der bliver taget effektivt hånd om de udfordringer og problemstillinger, som opstår i det daglige.
Vi er taget med det ene hold ’piloter’ ud at flyve denne kølige sensommer fredag i Vejle for at blive lidt klogere på, hvad sådan et kundeteam helt præcis laver.
Det bliver hurtigt tydeligt, at teamet her, der servicerer Domea Rødekro, allerede er ved at have godt styr på samarbejdet og elegant arbejder i to parallelle spor på én og samme tid.
For som de piloter, de er, skal de dels løse konkrete opgaver, men samtidig skal de netop tage turen op i helikopteren og kigge på, hvordan kundeteams skal arbejde: Hvor ofte skal de mødes, skal det være i en fast kadence, eller er det særlige situationer, som udløser et møde? Hvordan sikrer de fælles overblik over status på opgaver, og hvordan tildeler de opgaver til kolleger uden for teamet?