Der kan godt være travlt op imod den 1. i måneden i Kundeservice. Det er som regel ved månedens udgang, at der er frist for opsigelse af et lejemål. Derfor ringer telefonerne, antallet af henvendelser bliver flere og i det hele taget topper arbejdspresset, når én måned slutter og en ny begynder.
Det skal robotten Agnes være med til at afhjælpe. Den nye robot, der egentlig er et stykke software, skal i første omgang håndtere de opsigelser, der kommer ind via webformularen på domea.dk. Det er op imod 60 procent af de opsigelser, der kommer via nettet.
Og dermed frigøres ressourcer til andre ting. Det er Lene Hadbjerg, der er Kundeservicechef i Domea.dk, meget glad for.
”Det betyder helt konkret to ting. Den ene er, at dem, der opsiger deres lejemål, hurtigere får en bekræftelse tilsendt. Den anden er, at Kundeservice hurtigere kan komme i gang med at sende tilbud ud til nye lejere. Det er god kundeservice både overfor vores kunder og slutkunden, beboeren,” siger Lene Hadbjerg og fortsætter:
”Vi får automatiseret en proces og derved får vi mere tid til at hjælpe andre steder, hvor det ikke kan klares med automatik alene,” siger hun.