“Det er vigtigt at forstå, at det ikke er en uoverkommelig opgave. Det tror mange, når det handler om GDPR. Men i virkeligheden handler det bare om at vide, hvad man skal kigge efter og have nogle gode processer og arbejdsgange - vi tager det stille og roligt og trin for trin, så både kunder og kundechefer bliver klædt godt på til at håndtere de gældende lovkrav,” forklarer Birgitte Hjorthøj, som er juridisk konsulent i Domea.dk og tovholder på projektet, der skal klæde kunderne på til at håndtere GDPR-reglerne.
Reglerne om beskyttelse af persondata kan fra tid til anden være svære at finde rundt i – men de er kommet for at blive og i sidste ende er de til for at beskytte beboere og ansattes personlige oplysninger bedst muligt. Derfor, og fordi reglerne løbende justeres, har Domea.dk igen sat fokus på området, så kunder og samarbejdspartnere kan føle sig trygge i, hvordan de skal administrere reglerne.
“Opmærksomheden retter sig både mod os selv og den måde vi håndterer persondata på, men i lige så høj grad mod vores kunder, som skal vide, hvordan de skal forholde sig og hvad de skal være særligt opmærksomme på, når det gælder GDPR,” forklarer Birgitte Hjorthøj.