Vi har allerede set flere eksempler på, at vi i Domea.dk er godt i gang med at omsætte strategien Fremtidens individuelle fællesskab til nye arbejdsgange og nye måder at gøre tingene på i hverdagen.
Endnu et tiltag i rækken ser nu dagens lys med etableringen af såkaldte kundeteams. I første omgang er det et pilotprojekt for to kunder, men senere er det planen at brede det ud til flere.
Hvad er et kundeteam?
Et kundeteam består af udvalgte medarbejdere, som samarbejder om at servicere og rådgive den samme kunde på tværs af afdelinger i administration og drift. Teamet vil helt konkret bestå af medarbejdere fra det enkelte servicecenter, fra Økonomi, Byggeri og byudvikling samt Kundeservice.
- Projektet handler helt bogstaveligt om at sætte kunden i centrum for vores opgaveløsning. Vi skal simpelthen tættere på vores kunder, end vi har været før. Det er en direkte konsekvens af vores ambition om at levere på en mere individuel og fleksibel tilgang til kunden. Samtidig er det forhåbningen, at vi vil se, at vi bliver bedre til at tænke på tværs af afdelinger og bedre til at dele viden med hinanden, forklarer administrerende direktør i Domea.dk, Thomas Holluf Nielsen, om baggrunden for det nye forsøg.
Den nye organisering skal være med til at styrke den løbende dialog og samtidig forhindre, at opgaver 'cykler rundt' mellem afdelingerne og ikke løses effektivt – eller i værste fald risikerer at lande mellem to stole.