- Vi har valgt at ændre navnet på virksomhedsstrategien, ’Fremtidens individuelle fællesskab’, til ’Det individuelle fællesskab’. Det sker i erkendelse af, at fremtiden er nu. Vores strategi er ikke længere et fremtidsscenarie. Og det er det, det skal handle om i dag.
Nogenlunde sådan indledte bestyrelsesformand Poul Rasmussen lørdagens formandskonference i Fredericia, hvor formænd og næstformænd i boligorganisationerne, kundechefer og Domea.dk's ledelse var samlet fra hele landet for at få en status på virksomhedsdriften og et kig ind i maskinrummet.
Den strategiske retning handler fortsat om øget valgfrihed, fleksibilitet og skræddersyede kundeaftaler, og på konferencen gik vi sammen et spadestik dybere. For hvad betyder det egentlig i praksis for de serviceydelser og den rådgivning, man som kunde kan forvente at modtage? Og hvordan sikrer vi, at de individuelle aftaler, vi indgår om serviceydelser og rådgivning, også afspejler sig i den pris, man som kunde betaler?
Principper for ydelseskatalog og prismodel fremlagt
De mange fremmødte fik både en gennemgang af principperne i det nye ydelseskatalog, som i øjeblikket er ved at blive finpudset, inden det skal ud at leve – og der blev også lettet på låget for en ny prismodel, hvor prisen for en service- eller rådgivningsydelse i langt høre grad end tidligere vil være kostægte og afspejle det faktiske ressourcetræk.
- Samlet set bliver det hverken dyrere eller billigere for vores kunder, forklarede Lars Holmbjerg, direktør for koncernøkonomi og forretningsudvikling. Men den nye model skal give os en mere præcis og rimelig prissætning, hvor boligselskaberne betaler for det, de faktisk køber – hverken mere eller mindre, slog han fast.
En af forudsætningerne for, at det kan ske, er en digital understøttelse, som sikrer gennemsigtighed i forhold til, hvad den enkelte kunde aftager, samt fuld tidsregistrering, så det er tydeligt, hvilket tidsforbrug der er forbundet med at frembringe de enkelte ydelser. Og i dag er vi nået dertil, hvor den digitale understøttelse er sat i drift, og hvor vi inden længe begynder at kunne afregne på baggrund af nye fleksible kundeaftaler, fortalte han også.