Til november får Domea.dk en whistleblowerordning. Det gør vi, for at man som beboere, medarbejdere, ledere og beboerdemokrater har et sted at gå hen, hvis man bliver opmærksom på kritisable forhold i virksomheden, som man ikke føler, man kan fortælle sin leder, formand eller andre om.
Det fortæller HR-chef Anne Junker Mörck-Larsen.
- Det her er en naturlig udvikling, at vi som ansvarlig virksomhed indfører en whistleblowerordning. Både i forhold til at få kendskab til, kunne handle og forhåbentlig være på forkant, hvis der foregår noget i virksomheden, der ikke skal foregå – men også, og ikke mindst, at man som fx medarbejder har et sted at gå hen, hvis man oplever grænseoverskridende adfærd, siger Anne Junker Mörck-Larsen.
Ekstern ordning
Hovedpointen med en whistleblowerordning er, at man i fortrolighed kan fortælle, hvad man oplever, uden at skulle bekymre sig om potentielle negative konsekvenser – hverken personlige eller ansættelsesretlige.