Icon / ae andet arrow-down arrow-down arrow-down beboermappen Boligsøgning bytte-fremleje photograph checkmark document domea_ae dropdown_arrow Forbrug handbog husleje-forbrug hvad-almenbolig klage LinkedIn location login mail opsigelse phone Print reparationer-forbedringer search share_facebook share_linkedin share_mail share_twitter Svar på tilbud Twitter sog-bolig svar-lejetilbud websupport midtdanmark syddanmark sjaelland hovedstaden nordjylland

Som almen boligorganisation sender Domea.dk digital post ud via løsningen Digital Post på samme måde som det offentlige. Alle beboere, der har registret deres cpr-nummer i vores system, vil derfor kunne se post fra Domea.dk på hjemmesiderne Borger.dk og Digitalpost.dk eller via app’en Digital Post. Beboere, der læser information fra det offentlige via e-Boks eller Mit.dk vil også have adgang til information fra os.

Ligesom at modtage post fra det offentlige

Helt enkelt betyder det, at de fleste beboere vil modtage post fra Domea.dk, ligesom de modtager information fra fx sygehus, daginstitutioner og uddannelsessteder. Hvis vi ikke har en beboers cpr-nummer, vil personen fortsat modtage informationen som fysisk post eller på mail.

- Vi sender over 200.000 breve om året til beboere og kommende beboere. Målet er, at vi kan flytte en væsentlig del af forsendelserne over på Digital Post. Vi har en konkurrencedygtig løsning, som samtidig giver beboerne let adgang til information, siger Jette Pilgaard Laursen, der er chef for Digitalisering og koncernøkonomi i Domea.dk.

Alle beboere modtager i disse uger information om den nye digitale løsning. Det foregår via mail og via opslag i bl.a. opgange og servicecentre.

Vi fortsætter med fysisk post og e-mail

Med løsningen kan vi i dag sende information til beboerne via Digital Post, men vi udvikler fortsat på løsningen, så det fx bliver muligt for beboerne at skrive til os via Digital Post.

Når det er sagt, betyder introduktionen af Digital Post ikke, at beboerne fremadrettet modtager alt post fra os digitalt. Vi vurderer fra gang til gang, om det er mest hensigtsmæssigt at sende ud som fysisk brev, mail eller digital post.

Personer, der er fritaget og/eller undtaget fra at modtage digital post, vil naturligvis fortsat modtage information via fysisk brev eller på mail.