Hvem er vi?
Domea.dk er en af Danmarks førende almene administrations- og rådgivningsvirksomheder. Vores kunder er boligorganisationer og -administrationer, der tilsammen ejer og administrerer godt 80.000 boliger fordelt over hele landet. Sammen med vores kunder arbejder vi for at gøre Danmark til et bedre og billigere sted at bo. Det handler først og fremmest om at skabe gode, trygge boliger, som er til at betale for mennesker med almindelige indkomster.
Domea.dk er nonprofit, ejet af kunderne og demokratisk ledet. Vi drives som en kommerciel virksomhed for at sikre så lav en husleje som muligt.
Læs mere om Domea.dk's opbygning her
Se vedtægterne her
Hvad beskæftiger vi os med?
Vi leverer administration, rådgivning, udlejning og drift til almene boligselskaber. Nogle boligselskaber køber hele pakken. Andre nøjes med at bruge vores innovative it-platform og vores smarte koncepter for effektiv økonomistyring.
Læs mere om, hvad vi tilbyder, her
En stor del af Domea.dk beskæftiger sig med at varetage nybyggeri eller renovering på vegne af de almene boligselskaber. Nybyggerier varetages ofte sammen med private ejendomsudviklere. I 2023 havde vi ca. 179 projekter i byggeporteføljen til en samlet anlægssum på ca. 10,6 milliarder kroner.
Læs om at bygge med Domea.dk her
Hvem er vores kunder?
Vores cirka 70 kunder, som er almene boligorganisationer og -administrationer, ejer og administrerer til sammen mere end 80.000 boliger over det meste af Danmark. I Domea.dk ejer vi ikke selv nogen boliger, men fungerer som forretningsfører eller leverandør til vores kunder.
Hvordan fungerer vores virksomhed?
Domea.dk er non-profit og reguleret efter Almenboligloven. Vores bestyrelse vælges efter beboerdemokratiske principper blandt beboere og lokale beboerdemokrater. I Årsrapporten 2023 kan du læse om året, der gik, og finde regnskabet for 2023.
Hvad driver os i Domea.dk, hvad er vores mål og hvordan kommer vi derhen?
Sammen med vores kunder gør vi Danmark til et bedre og billigere sted at bo. Vi sikrer mennesker i hele Danmark en god og tryg bolig, som er til at betale.
Vi tænker mennesker før mursten og ønsker i det hele taget at bidrage til en balanceret og bæredygtig samfundsudvikling. Det er det, vi tror på og derfor, vi går på arbejde.
Vi tror på, at det er det stærke almene fællesskab, som også i fremtiden er med til at sikre danskere et godt hjem. Og det er netop det fællesskab, vores forretningsstrategi er stærkt forankret i.
Se vores mission, vision og forretningsstrategi
Hvor mange er vi?
Driften af boligerne varetages lokalt i de almene boligorganisationers servicecentre, hvor der er ansat cirka 400 medarbejdere. I Landscenteret er vi cirka 180 medarbejdere, der løser opgaver inden for bl.a. økonomi, udlejning, forvaltning, jura, it, kommunikation, HR og bygherrerådgivning.
Hvordan er vi som arbejdsplads?
Vi tilbyder gode udviklingsmuligheder og arbejder målrettet med udvikling af alle medarbejderes kompetencer. Vi tror på, at spændende opgaver, selvstændighed og fleksibilitet i jobbet giver tilfredse medarbejdere og gode resultater. Det synes medarbejderne også. Ved den seneste trivselsmåling fra efteråret 2023 lå trivslen fortsat på et højt niveau – også i forhold til de virksomheder, vi sammenligner os med. Vores medarbejdere er generelt glade for at gå på arbejde, og vi scorer højt på alle parametre, der måles på. I alt svarer 200.000 medarbejdere i danske virksomheder på samme måling.